Kilka lat temu zrodził się pomysł stworzenia polsko-niemieckiego podręcznika do nauki historii. Podręcznika, który nie tylko pozwoli lepiej poznać historię graniczących ze sobą krajów, ale przekaże również wiedzę o pamięci kulturowej będącej kluczem do zrozumienia historii, polityki i kultury obu krajów.
Obecnie trwają prace nad 4 tomem polsko-niemieckiego podręcznika do historii "Europa. Nasza historia.", który nie tylko pozwala zrozumieć lepiej naszego sąsiada, ale również zabiera w podróż w czasie po Europie. O tym jak dlaczego potrzebny jest taki podręcznik i co w nim znajdziemy opowiada w najnowszym wydaniu "Dialogu" (128/2019) Małgorzata Glinka - nauczycielka historii i geografii w Polsko - Niemieckiej Szkole Spotkań i Dialogu im. Willy'ego Brandta oraz członkini gremium nauczycielskiego, które od 2018r. funkcjonuje przy Wspólnej Polsko-Niemieckiej Komisji Podręcznikowej Historyków i Geografów.
Zapraszamy do przeczytania artykułu w załączniku.
Europejskie perspektywy. Polsko-niemiecki podręcznik. | pobierz |