Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie

Projekt „Pajęczaki”

Archiwum

Wczoraj w dn. 18 marca 2014 klasa 4 ze szkoły przy ul. W. Rutkiewicz poszła na piechotę do szkoły przy ul. Kolegiackiej, ponieważ zostaliśmy zaproszeni przez klasę 7 do wzięcia udziału w projekcie „Pajęczaki“. Podzieliliśmy się na 6 grup: czerwoną, żółtą, zieloną, pomarańczową, fioletową i niebieską, ponieważ klasa 7 przygotowała dla nas również 6 „przystanków“: skorpion, tarantula, czarna wdowa, kleszcz, pająk krzyżak i ptasznik. Siódmoklasiści opowiedzieli nam bardzo dużo o różnych gatunkach pajęczaków i pokazywali nam krótkie filmy video, ażebyśmy mogli wszystko łatwiej zrozumieć. Mogliśmy naszym „nauczycielom” zadawać pytania i na większość z nich otrzymaliśmy odpowiedź. Poza tym na każdym „przystanku” można było wziąć udział w quizie i wygrać słodycze (Marie, Patrizia). Każda z grup „nauczycieli” zadała sobie wiele trudu i przygotowała wspaniały materiał.

Najbardziej podobał mi się przystanek 6 „kleszcz”, ponieważ było tam bardzo dużo ciekawych informacji. Najbardziej podobały mi się pytania na wszystkich przystankach. (Emmy)

Uważam, że interesujące było oglądanie filmu o skorpionach. Siódmoklasiści objaśnili nam, jak można odróżnić skorpiona jadowitego od niejadowitego. (Jakub)

Bardzo się bałam podczas filmu o tarantulach i skorpionach. Ptasznik był również przerażający. Mimo to dzień na Kolegiackiej był piękny. (Viktoria)
Najbardziej podobało mi się, kiedy Tanit, Katrin i Nadia opowiadały o kleszczu. Powiedziały nam, że kleszcz porusza się bardzo wolno, że samiec żyje 2 lata, zaś samica 5 lat i że po złożeniu jaj umiera. Po wyssaniu dużej ilości krwi ich odwłok jest bardzo duży. (Asia)

W mojej grupie byli Luc, Jakub i ja. Moje ulubione pajęczaki to ptasznik i pająk krzyżak. Najbardziej podobało mi się , że moja grupa miała zajęcia w szkole przy Kolegiackiej. (Maxi)

Bardzo mi się podobało. Nauczyłam się bardzo dużo o pajęczakach i chętnie przeżyłabym to jeszcze raz. Bardzo dziękuję za zaproszenie. (Zuzia)



W tym miesiącu przygotowaliśmy na lekcji biologii projekt o pajęczakach. Podzieliliśmy się na 6 grup. Każda grupa opracowała inną grupę pajęczaków. Byłem w grupie z Patrickiem i Marcelem.

Na pierwszej lekcji podzieliliśmy pracę. Mieliśmy przygotować wiadomości w domu. Potem zrobiliśmy prezentacje w Power Point. Zajęło nam to ok. 2 lekcje biologii. Kiedy już wszystkie materiały były gotowe i sprawdzone, drukowaliśmy je. Kiedy już wszystkie grupy zakończyły swoje opracowania, zaprosiliśmy do nas klasę 4d.

18 marca klasa 4d przyszła na piątą godzinę lekcyjną. Najpierw przywitaliśmy się w pokoju nauczycielskim. Pan Frankenfeld powiedział, że klasa 4d również podzieliła się na 6 grup zgodnie z przewidzianymi sześcioma „przystankami“.

Na każdym z przystanków uczło się nie więcej niż troje dzieci. Każda z prezentacji trwała ok. 10 minut, a ponieważ grup było 6, zmieściliśmy się w dwóch godzinach lekcyjnych.

Każda grupa klasy 4d otrzymała ankietę, do oceny każdej prezentacji przy pomocy dużych czerwonych kropek. Jeśli jakaś prezentacja o danym pajęczaku podobała się dzieciom, naklejały wszystkie swoje kropki na ankietę z nazwą pajęczaka.

Uważam, że takie projekty są bardzo interesujące i pouczające. Mogliśmy się uczyć poprzez uczenie innych. W przyszłości chciałbym wziąć w tym udział jeszcze raz.

Kuba Czertak, Klasa 7

Powrót do listy